Strona/Blog w całości ma charakter reklamowy, a zamieszczone na niej artykuły mają na celu pozycjonowanie stron www. Żaden z wpisów nie pochodzi od użytkowników, a wszystkie zostały opłacone.

Dlaczego dobór kolorów w działaniach marketingowych jest tak ważny

Naukowcy badają wpływ kolorów na emocje i podejmowane decyzje od dziesięcioleci, i w tym okresie powstało wiele rzetelnych publikacji w tym temacie. Jak pokazuje praktyka, kolory są ogromnie ważne, z czego jednak wiele osób nie do końca zdaje sobie sprawę. Wpływ ten jest także bardzo widoczny w tym, które z produktów i marek będą wybierane przez kupujących a jakich będą oni unikać.

Dlatego też zabierając się za jakieś prace wiążące się z tworzeniem nowej marki czy rebrandingiem trzeba także wziąć to pod uwagę. Jeżeli wybierze się bowiem jakieś przypadkowe kolory, nie pasujące specjalnie do siebie a tym bardziej do rodzaju prowadzonego biznesu, to może się okazać że rezultat będzie zupełnie odwrotny od zamierzonego. Klienci zamiast wybierać chętnie produkty jakieś firmyj firmy to będą ich unikać, przykładowo ze względu na skojarzenia czy tego, że zwyczajnie im się nie spodoba opakowanie.

Wiele firm miało się okazję o tym przekonać, gdy duże nakłady na wykreowanie wizerunku zostały stracone między innymi dlatego, że ktoś się zdecydował na nieodpowiedni kolor. Ale jakiś kolor, nie pasujący wcale do jakiejś firmy, doskonale sprawdzi się w przypadku innej, dlatego też warto poznać zasady ich wykorzystywania i znaczenie. Jednym z najchętniej wybieranych jest niebieski, kojarzący się ze stabilnością, zaufaniem i profesjonalizmem, z tego też powodu chętnie stosowany jest przez firmy z branż finansowych czy technologicznych. Czerwień to kolor emocji, lecz też może oznaczać niebezpieczeństwo i zagrożenie.

Dlatego należy go używać z rozsądkiem, ale dobrze wkomponowany na pewno przyniesie wiele korzyści. Bardzo skrajne uczucia pojawiają się również przy czarnym kolorze. On z jednej strony kojarzy się z żałobą i smutkiem, ale z drugiej oznacza wysoki standard, elegancję i luksus. Biorąc to wszystko pod uwagę trzeba ocenić, czy morska barwa dobrze się sprawdzi w danym projekcie, czy jednak nie do końca. Jeśli nie, to należy poszukać innego rozwiązania, aby włożona praca nie została zmarnowana.

+Tekst Sponsorowany+

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Rekomendowane artykuły

1 komentarz

  1. +Reklama+
    Dodawanie strony firmowej do baz firm to inwestycja w rozwój biznesu. To sposób na dotarcie do większej liczby klientów. Dowiedz się więcej o Katalogi stron www z opiniami.

Dodaj komentarz