Początek turystycznego sezonu zwykle oznacza znacznie wyższe ceny produktów i tłumy w sklepach. Są jednak na szczęście znacznie lepsze momenty na zamawianie turystycznego wyposażenia. Dużo na przykład zaoszczędzić można tuż po zakończeniu letniego szczytu, kiedy turyści opuszczają kempingi i górskie szlaki. W połowie września na sklepowych półkach zaczynają się pojawiać pierwsze przeceny – handlowcy chcą pozbyć się letnich produktów przed zimowym sezonem.
To właśnie wtedy card sklep karawaningowy oferuje duże obniżki, zwłaszcza na namioty i pozostały sprzęt biwakowy. Wartym rozważenia okresem są też zimowe miesiące, szczególnie początek roku. W tym okresie akcesoria caravaningowe, takie jak na przykład dometic tabletki, mogą być sprzedawane nawet za połowę pierwotnej ceny.
Większość sklepów wtedy robi miejsce na wiosenną kolekcję, więc bardzo chętnie pozbywają się dotychczasowego asortymentu. Spore oszczędności czekają też na kupujących w listopadzie, zwłaszcza przy wyprzedażach Black Friday. Sklepy wtedy mocno kuszą klientów najróżniejszymi promocjami i dodatkowymi bonusami. Ciekawym pomysłem są zakupy na turystycznych targach organizowanych zimą i wczesną wiosną. Sprzedawcy oferują tam często wysokie rabaty niespotykane w regularnym handlu. Mniej znanym, ale bardzo opłacalnym okresem są pierwsze dni w marcu. Gdy zimowy sezon powoli się kończy, a ten wiosenny jeszcze się nie rozpoczął, można znaleźć prawdziwe okazje. Sklepy wtedy wyprzedają pozostałości w magazynach po wyjątkowo niskich cenach.
Na przeceny można też trafić w tygodniu – gdy ruch w placówkach jest znacznie mniejszy niż w weekendy. Warto zajrzeć do sklepów także podczas brzydkiej pogody. Pochmurne dni powodują, że sprzedawcy proponują chętniej dodatkowe rabaty. Spore oszczędności czekają także na kupujących w połowie kwietnia, kiedy część sklepów robi miejsce na kolekcje na lato. Szczególnie korzystne promocje pojawiają się wtedy na sprzęt z minionego sezonu. Interesujące okazje można też znaleźć pod koniec miesiąca, gdy sprzedawcy starają się zrealizować miesięczne plany sprzedażowe.
+Tekst Sponsorowany+